listopada 26, 2013

listopada 26, 2013

Duchy wokół nas




O duchach słyszał chyba już każdy z nas, ludzie mają różne podejście do tego tematu. Bywają opowieści wiejące grozą, ale są i pełne pozytywnych odczuć. Zmarli potrafią ukazać się w postaci mgły bądź odgłosów, mówi się,że czasem przybywają we śnie aby przekazać wiadomości. 
Autor tłumaczy nam w jaki sposób możemy doświadczać obecności duchów i jaki wpływ mogą one mieć na nasze życie tutaj na ziemi, a nawet po tej drugiej stronie. Jeżeli spotkamy przybysza o dobrych zamiarach możemy się tylko cieszyć ponieważ otacza nas wsparcie z nieba, gorzej jeżeli w naszym otoczeniu pojawi się zły duch mający na celu karmić się naszymi słabościami. Wtedy może to nieść spore zagrożenie nie tylko dla nas samych, ale i również otoczenia. Jak wyjaśnia autor złe moce czyhają na dostęp do naszej duszy, dlatego nie należy ustawać w modlitwie i w silnej wierze bo tylko ona może nas chronić przed nieszczęściem 
Nie brakuje przykładów na podstawie opowieści wielu ludzi, którzy zetknęli się naocznie z obecnością duchów, nie raz to były przyjemne spotkania pełne radości i umocnienia w wierze przynoszące ukojenie na przykład w bólu po stracie kogoś bliskiego.  Jednak nie brakowało również takich po których włos się na głowie jeżył a po plecach przechodziły ciarki, wpływ te straszne przeżycia odznaczyły się w późniejszym zachowaniu świadków owych zdarzeń, jak mówią obserwatorzy w takiej chwili jest potrzebne wsparcie księdza by uzyskać ukojenie i spokój ducha.
Wiele przykładów jest opartych nas badaniach, konsultacji z lekarzem psychiatrii. Możliwość spotkania się z tymi ulotnymi istotami zależy od okoliczności, mówi się,że są one obecne tutaj na ziemi do póki nie pozałatwiają swoich spraw, czasem przebywają wśród swoich bliskich do dnia pogrzebu, ale też bywają przypadki gdy dany duch był z kimś lub z czymś tak silnie związany,że nie potrafi znaleźć spokoju po śmierci i wraca na ziemię błąkając się po niej. 
Niesamowitymi przykładami był badania przeprowadzone na ludziach przeżywających śmierć kliniczną, wszyscy oni twierdzili,że tam po drugiej stronie otaczała ich radość oraz poczucie bezpieczeństwa. Każda z tych osób miała zatrzymanie akcji serca co znaczy,że w danej chwili po prostu nie żyła, więc jak mówi człowiek zajmujący się badaniami istnieje życie po drugiej stronie. Dla ludzi wierzących nie ma problemu by wiedzieć,że po śmierci będą żyli wiecznie, jednak istniej grupa, która opiera się tylko i wyłącznie na dowodach. 
Autor nakreśla obraz czyśćca miejsca, w którym dusze czekają na odkupienie swoich grzechów, modlące się do Boga, jednak wielokrotnie potrzebują modlitwy tutaj z ziemi, dlatego też dostają pozwolenie na proszenie o pomoc swojej rodziny lub znajomych. Dotyczy to tych znajdujących się w łagodnej części przedsionku do bram niebieskich. 

Książka jest na pewno bardzo interesująca, bo sama często zastanawiam się czy pewne rzeczy nie dzieją się za pomocą albo przeszkodą przybyszów zza światów, nie raz możemy powiedzieć,że coś się nam udało mimo,iż byliśmy pewnie fiasku, może akurat wtedy dobry duch nad nami czuwał? 
Często podczas czytania opowieści o zmarłych przybywających na ziemię cierpłam ze strachu, bo co innego mieć świadomość,że oni gdzieś sobie chodzą, a wiedzieć,że są ludzie, którzy rzeczywiście mieli do czynienia z duchem. Temat może nie należy do najłatwiejszy bo przecież musimy opierać się na wierze, nie każdy z nas chce dopuścić do siebie,że duchy są wśród nas tylko nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Jednak informacje zawarte w książce wydają się być poparte dobrymi dowodami, zaś niektóre z nich dają na prawdę wiele do myślenia. Sama podczas lektury zastanawiałam się nad wieloma rzeczami, mimo zapewnień autora,że nie należy się bać spotkania z duchem jakoś nie mogę sobie wyobrazić bym była szczęśliwa z takiej wizyty. Jeszcze żebym wiedziała,że taki duch chce dla mnie dobrze, ale co zrobić jak to będzie ten zły mający wobec mnie paskudne zamiary? Co mnie jeszcze zainteresowało w książce, autor pisał,że duchy naszych bliskich ukazujący się czy to na jawie bądź we śnie przeważnie przychodzą w młodszej postaci niż umarli, muszę przyznać rację bo kilka lat temu przyśniła mi się moja babcia, której nigdy nie poznałam, zmarła parę miesięcy przed moim urodzeniem mając sześćdziesiąt lat, a we śnie jawiła się jako piękna młoda kobieta...
Dodatkowo wszystko zostało napisane w oparciu o przykłady z pisma świętego, dla mnie osoby wierzącej jest do bardzo ważne bo wiem,że nie są to informacje wymyślone ot tak. Książka została napisana starannie oraz mądrze. Jestem bardzo zadowolona,że mogłam ją przeczytać bo dała mi odpowiedzi na niektóre pytania. Myślę,że każdy może po nią śmiało sięgnąć, język jest przystępny, a czyta się jednym tchem, ja siadłam i przepadłam, czytałam do samego końca.


                             Za książkę dziękuję Pani Dorocie z wydawnictwa M .






9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa tematyka - jak najbardziej przypada mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna książka i naprawdę warta przeczytania, chociaż chwilami to miałam lekki dreszczyk jak opisywane były straszne historia;)

      Usuń
  2. Tak fajnie napisałaś, że nawet poczułam ochotę, żeby przeczytać, choć generalnie nie sięgam po takie książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, może byś się kiedyś zdecydowała na przeczytanie?:)

      Usuń
  3. Bardzo fajna recenzja, ciekawie napisana. Książka może nie leży w kręgu moich literackich zainteresowań, ale trzeba przyznać, że masz dar przekonywania! ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, jednak nie umiałabym przekonywać gdyby książka nie była tak interesująca:)

      Usuń
  4. lubię historie o duchach - te pisane czy opowiadane - książkę będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam,że Tobie powinna ta książka przypaść do gustu :)

      Usuń
  5. W pierwsze chwili myślę duchy e to brednie, nie dla mnie, a teraz to już sama nie wiem, bo jednak mnie zaciekawiłaś i co ja mam teraz zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Niekończące się marzenia , Blogger