września 04, 2022

września 04, 2022

Zamek Świny

 


Zamek Świny odwiedziliśmy wracając z Jawora, ale postanowiłam zrobić osobny wpis, ponieważ wyszło mi sporo fotografii zamkowego obejścia, dlatego stwierdziłam, że należy się osobny post.  Zamek jak i miejscowość Świny od którego wzięła się nazwa, położone są na Pogórzu kaczawskim. Tak naprawdę Świny łączą się z Bolkowem, w którym również można odwiedzić Zamek oraz wziąć udział w słynnej w regionie imprezie Castel party. Zjeżdżają na nią fani z całego kraju, ale dziś jednak wpis będzie o tym pierwszym. 
Zastanawiałam się dlaczego to Bolków się bardziej rozsławił swoim zamkiem, który w mojej ocenie, jest o wiele mniej okazały, nie robi takiego wrażenia wizualnego. Ten w Świnach postanowiony został na potężnej skarpie/ urwisku, ze skały, przejeżdżając droga w dole, robi naprawdę ogromne wrażenie. Nie miałam możliwości na ujęcie właśnie ze zbocza, czego bardzo żałuję. Jednak te zdjęcia, które zrobiłam, mam nadzieję, że ukażą jaka to ładna musiała być budowla - teraz w częściowych ruinach, ale już postępują prace remontowe, widać efekty, tak więc, mam nadzieję, że niebawem będzie świetnie. 

Tak prezentuje się wejście do środka 








Najfajniejsze jest to, że mimo trwających prac nad przywróceniem zamku do świetności, jest możliwość zwiedzania, nawet przypatrywania, nad czym w danej chwili trwają remonty. 

Tutaj jakieś lochy, przy klamce jest wmurowana jakaś dziwna figura, ciekawe czy miała symbol osłaniający lochy, czy jakieś inne? Zrobiłam zdjęcie, może ktoś będzie wiedział? 

Może to jakiś Święty stróż więźniów, albo nie wiem kto, ale siedzi, więc chyba ma pilnować;). 

A tutaj przepiękne widoki jakie rozpościerają się z dziedzińca jak i okien zamku, w oddali widać wcześniej wspomniany Bolków. Gdzieś tam, majaczy też kolejny zamek. niżej jest droga, gdzie każdy przejeżdżający może podziwiać piękno budowli. 

Polecam obejrzenie tego miejsca, mnie się bardzo podobało, lubię takie ruiny w dobrej kondycji, kryją w sobie pewną tajemnicę przeszłości. Z jednej strony dobrze, że będzie odbudowane, ale z drugiej, straci swój urok... ;). 



Przed wejściem do zamku postawiono taka ławkę zakochanych, celowo jest krzywa, aby zakochani przytulali się do siebie ;).


Właśnie rozpoczęłam urlop, mam nadzieję, że będę wycieczkowała w ciekawe miejsca. Troszkę średnio się zaczęło, bo z katarem, ale mam nadzieję, że przejdzie :). 





25 komentarzy:

  1. I tyle po nas pozostaje, ruiny w formie przekazu historii. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie miejsca. Tam jeszcze nie byłam. Ale to miejsce z pewnością kiedyś odwiedzę. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie wpisy. Dzięki nim mogę dowiedzieć się o fantastycznych miejscach, które w przyszłości chciałabym odwiedzić. Świny wpisuję na tę listę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne zdjęcia! 👌To była bardzo ciekawa wizualna podróż. W niektórych miejscach posiedziałbym dłużej 😉 Urokliwie, słonecznie, letnio i do zapamiętania 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Tam też jeszcze jeszcze nie byłem, wspaniała relacja Agnieszko, pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamczysko monumentalne, a okolica piękna <3 Można się rozmarzyć....

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe miejsce, nie znam.
    Skoro urlop, to ciepełka w aurze i samych przyjemności!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zobaczyłam lochy, to aż mnie dreszcze przeszły. Takie budowle mają swój klimat. Życzę udanego urlopu, też już zaczęłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie robi wrażenie! Bardzo ładne zdjęcia, już nie wiem co to za figurka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miejsce i świetne zdjęcia! Uwielbiam zwiedzać zamki, ten wpiszę na listę "do zobaczenia". :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zameczek wygląda zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna pogoda, fajnie że remont nie pokrzyżował planów zwiedzających.

    OdpowiedzUsuń
  13. kocham zwiedzać zamki:D im bardziej dawniejszy stylem tym lepszy

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne miejsce! Mam słabość do takich zamków

    OdpowiedzUsuń
  15. Wcześniej nie słyszałam o takim zamku, a widać, że to piękne i ciekawe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję że mnie wzięłaś do tego zamku.... bo nigdy w nim nie byłam...
    A ławeczki miłości wszystkie są takie krzywe... ku sobie...:-))

    OdpowiedzUsuń
  17. Zamki kryją w sobie wiele tajemnic. Nieodmiennie zadziwia mnie, że tyle zamków przetrwało do dziś, mimo wojen i najazdów wroga. Zamek Świny jest piękny, ale mam wrażenie, że trochę zaniedbany. Przykre, że w Polsce mimo iż mamy tyle pereł zabytkowych to nie umiemy o nie odpowiednio zadbać.

    Myślę, że tak figurka to jakiś stróż więźniów :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. O rany, jak tam pięknie, faktycznie zamek robi ogromne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  19. O wow ! odwiedziłaś przepiękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tam mnie jeszcze nie było :) Fajna fotorelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cóż, zachęciłaś mnie :) Bardzo chciałabym się znaleźć w tych rejonach. W tym roku pewnie już nie zdążę, bo planów mam jeszcze sporo, a czasu zero, a jak jest to pogoda okrutna... Ale w przyszłym czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam takie ruiny 😊😊 Zapraszam na nowy post 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Niekończące się marzenia , Blogger