grudnia 28, 2018

grudnia 28, 2018

Projektant

źródło

Czy jest osoba, która nie słyszała o Christianie Diorze? No dobrze, może jest. Jednak o marce Dior na pewno. Jednak od kogo się ona wzięła, kim był człowiek, którego nazwisko stało się znane na cały świat? I jak do tego doszedł? Myślę, że większość fanów mody, ale i nie tylko tych, jest ciekawa tego, jak wyglądała droga  do sławy Diora. 
Dlatego gdy ujrzałam ten tytuł, byłam niesamowicie zaintrygowana, Zwłaszcza, że każdy Bestseller wywołuje wiadome uczucia. A jak było tym razem? I Projektant spełnił moje oczekiwania?




Cooper przyjechała z mężem do Paryża, by znaleźć się bliżej wydarzeń związanych z wojną. A raczej już jej schyłkowi, bo jest rok 1944 i Niemcy wycofują swoich ludzi z Francji. Teraz stolica musi podnieść się i przywrócić do stanu sprzed ataku nazistów.

Dla młodej kobiety jest to ogromne doświadczenie. Wraz z mężem chodzą ulicami świeżo wyzwolonego miasta, robią fotografie. Ona odwala kawał roboty za korespondenta, który zamiast zająć się swoją pracą, ciągle upija się do nieprzytomności.

Wiele się dzieje w Paryżu, ale i w życiu naszej bohaterki. Bo po kolejnej odkrytej zdradzie małżeńskiej, kobieta decyduje się na odejście od męża. Może na szczęście liczyć na pomoc, pewnego mężczyzny, u którego wcześniej zamówiła suknię. Miała marzenie, by wrócić do Ameryki z Paryskim ubraniem. I oto, nawet nie śmiała myśleć, że tym, który nie tylko wykona ów strój, ale i okaże się zostać bliskim przyjacielem, będzie nie kto inny jak Christian Dior. Niesamowicie skromny i wrażliwy człowiek.

Nazwisko, obok którego dzisiaj, trudno przejść obojętnie. Wtedy mało znane jakby na uboczu. Powolne podnoszenie się świata mody. I to, co sprawiło, że Dior, stał się tym, za którego strojami oszalały kobiety. A wszystko ukazane z zupełnie innej perspektywy.

Wiele sobie obiecywałam po Projektancie. Nazwisko Dior było mi znane chyba od czasów nastoletnich. Kiedy człowiek na poważnie, zaczął rozprawiać się z modą i swoim wyglądem. Dlatego też, po przeczytaniu opisu, byłam przekonana, że wkroczę w historie o człowieku, który ze zwykłego stał się marką samą w sobie. Jak do tego doszło, jak wyglądała cała ścieżka kariery? Te pytania bardzo we mnie rosły. Zatem co otrzymałam i jakie są moje wrażenia?

Moje odczucia są niesamowicie mieszane. Bo o ile sam początek do pewnego momentu, był ciekawy i wciągał, tak niestety później, zaczęło dziać się coś niedobrego.

Zacznijmy od głównej bohaterki Cooper, z początku rozumiałam jej reakcje, zachowanie i postępowanie. Wiarołomny mąż rozstanie i późniejsza próba stanięcia samodzielnie na nogi i to w dodatku w obcym kraju. To wymagało odwagi i hartu ducha. Także podziw i szacunek.

Niestety później było tylko gorzej. Ja nie oceniam związków i relacji osób tej samej płci. Nie przeszkadza mi to w żaden sposób. Jednak już ta niestałość Cooper w tym, czy woli mężczyzn od pewnej kobiety, zaczęły mnie doprowadzać do szału. Z jednej strony deklarowała swoją orientację tylko w męską stronę. Z drugiej zaś jej irracjonalne zachowanie przy Suzy było wręcz żenujące. I mnie szczerze mówiąc zniesmaczyło.

I chyba ten zbyt spory nacisk na seksualność bohaterki, zaczął mnie męczyć. Ja rozumiem Paryż, miasto miłości. W dosłownym słowa tego znaczeniu, ale mnie interesował Dior, jego życie. A tutaj zostało przyćmione fantazjami dwóch kobiet, Jednej szalejącej z pożądania, drugiej niezdecydowanej.

Nie mam pojęcia jak ocenić tę książkę. Ponieważ nie jest ona zła, absolutnie nie. Niestety moich oczekiwań nie spełniła. Ja nie byłam zainteresowana wiedzą na temat, ekscesów łóżkowych samego Diora, tego, czy wolał mężczyzn. To akurat była zbyt intymna sfera życia. Mnie interesowało jak tworzył, co było jego natchnieniem.





 Książkę można zakupić w Księgarni Tania Książka

https://www.taniaksiazka.pl/Szukaj/q-projektant

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Niekończące się marzenia , Blogger