maja 04, 2013

maja 04, 2013

Teoria Zemsty



Po przeczytaniu książki  "Teoria Zemsty"  Pana Grzegorza Szczerby  jestem usatysfakcjonowana kunsztem przekazu zawiłych problemów, zawartych na jej stronach. 
Autor bardzo umiejętnie opisał pracę agentów ABW oraz biznesmenów by w drugiej części książki połączyć oba wątki w całość.

Przedstawienie głównych bohaterów Andrzeja i Wladimira, ich spojrzenie na siebie we współpracy, rozumienie się w pół słowa czy gestu, uczenie się nawzajem przy odrębnych metodach pracy było niesamowite. Przecież pochodzili z dwóch narodów w pewnym sensie wrogo nastawionych do siebie, a tu taka współpraca.
Musieli sobie zaufać i to przerodziło się w coś na kształt przyjaźni, chociaż trudnej ale jednak. 
Bardzo ciekawy był wątek tak zwany nie polityczny w całym dochodzeniu.
Ludzie biznesu ukazani zostali jako pazerni i bezwzględni, ich współpraca opierała się na tak zwanej "przyjaźni i "zaufaniu" lecz nie wszyscy przestrzegali te zasady.  Ich chciwość w dążeniu do celu była brutalna,aż przerażająca.
Natomiast ludzie z elity politycznej Federacji Rosyjskiej odebrałam bardzo negatywnie.
Wstrząsającym doświadczeniem było uświadomienie w jaki sposób postępują wobec osób dla nich niewygodnych.

 Bardzo ciekawa, wciągająca lektura, jednak nie należąca do najłatwiejszych. 
Polecam ludziom lubiącym analizować przekazywane im treści.
Ze swojej strony chciałabym dodać, aby nie zrażano się tytułem oraz poruszonym tematem gdyż jest On zaledwie czubkiem góry lodowej problemów, z którymi trzeba się zmierzyć.
Sama z chęcią podyskutowałabym o tej sprawie z autorem. 






12 komentarzy:


  1. Aguniu, trudny temat jak dla mnie, ale naprawdę ciekawy i pewnie po zapoznaniu się treścią książki byłabym również zszokowana jak Ty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak jest bardzo trudny, chwilami dzieją się okropne rzeczy, ale warto się z nią zapoznać:)

      Usuń

    2. Zmiana rewelacyjna! Widok przepiękny:)

      Usuń
    3. Prawda? Aż człowiek ma ochotę tam się znaleźć:))

      Usuń
  2. Patrząc tylko pod kątem okładki, to na pewno bym się nią nie zainteresowała. Ale pod kątem treści, to kto wie;)

    Ps. Widzę, że Milaczek dotarł:) Czekam na Twoją opinię, ciekawa jestem, jak Ci się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, i jaka ładna zmiana w nagłówku:)

      Usuń
    2. Paulinko powiem tak, okładka nie za ciekawa, natomiast treść bardzo.
      Milaczka czytam, jest wspaniały, z niechęcią się odrywam i tylko wtedy kiedy już muszę:)
      Bardzo się cieszę,że zwróciłaś uwagę na moją maleńką zmianę:) Chciałabym aby było u mnie wam wszystkim przyjemnie:))

      Usuń
    3. Bardzo mi się ta zmiana podoba, pięknie się komponuje ta zieleń z żółcią. Jestem na tak:))

      Usuń
    4. Dla mnie to wielka radość,że zmiana jest odbierana pozytywnie:))

      Usuń
  3. Sama nie wiem, może kiedyś po nią sięgnę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tą książkę trzeba mieć czas, żeby spokojnie przeczytać, jest bardzo długa, liczy niespełna 900 stron.. ale warto na prawdę :)

      Usuń
  4. Szanowni Państwo, cieszę się, że debiut który stał się moim udziałem, wzbudza emocje. Ze swojej strony mogę jedynie zaprosić na stronę: http://www.facebook.com/#!/pages/Teoria-Zemsty/559343204095793, gdzie z przyjemnością oddam się dyskusji w tematach związanych z czy to z Teorią Zemsty, czy też moimi innymi książkami. Pozdrawiam serdecznie, Grzegorz Szczerba

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Niekończące się marzenia , Blogger